aanpak

Uw marketing moet resultaten opleveren.  We maximaliseren de impact door te werken in 4 stappen.

^

stap 1: analyse

doelgroepanalyse         strategische workshops
concurrentie-analyse         marktonderzoek

Wie is uw klant? Wat wil hij/zij bereiken? Hoe kunnen we hem/haar bereiken? Waar is hij/zij gevoelig voor?

Tijdens strategische workshops brengen we samen uw doelgroep(en) in kaart en bekijken we hoe hen te bereiken.

Waar blinken uw concurrenten in uit? Hoe maakt u het verschil? Wat kunnen we leren van andere bedrijven? We voeren een diepgaande concurrentie-analyse uit en analyseren andere relevante organisaties.

Weten we voldoende? Indien nodig vullen we aan met gerichte marktonderzoeken.

BDDB strategisch workshop Marketing & Communicatie
^
stap 2: strategie & plan
blank

strategische inhoudsbepaling         strategische copywriting
visibiliteitsmap         brain candy         plan van aanpak        blueprint communicatiekanalen         …

Gebaseerd op de analyse ontwikkelen we uw strategie en stellen we een plan op, rekening houdend met uw mogelijkheden, zowel financieel als menselijk.

Wie moeten we bereiken – wat willen we dat ze weten – wanneer communiceren we – hoe bereiken we hen het best?

Ook de blueprint van de communicatiekanalen wordt ontwikkeld. Dit is een duidelijk overzicht waarin de verschillende communicatietools en hun onderlinge verbanden in kaart worden gebracht. Een belangrijk hulpmiddel bij de verdere implementatie.

blank
^
stap 3: implementatie
blank

tekst         hoofdvisual        logo & huisstijl         website        
brochure         flyer         social media         PR         …

Pas na het ontwikkelen van de strategie en bijhorende communicatie-architectuur gaan we over tot de implementatie.

We vertalen de strategie naar tekst en beeld en gieten die vervolgens in de vastgelegde communicatietools, zoals websites, brochures, advertenties, online advertising, beursstanden, direct mailing, enz.
Ook hier passen we principes uit wetenschappelijk onderzoek toe om de effectiviteit van uw communicatie te verhogen.

Indien u zelf de implementatie wenst uit te voeren, begeleiden we u graag a.d.h.v. periodieke meetings, het opstellen van een concreet implementatieplan, enz.

blank
^
stap 4: optimalisatie
blank

periodieke meetings        Google Analytics        
evaluatie         finetuning         peilingen         …

Tijdens periodieke meetings meten, analyseren en evalueren we de verschillende tools en campagnes. We sturen bij en passen aan waar nodig.

Zo optimaliseren we uw marketing ROI en zorgen voor maximale impact, zowel op korte als op lange termijn

meten > analyseren > evalueren > optimaliseren

BDDB marketing & communicatie bureau stappen
blank

cases

blank

ESTEE Coating Solutions

Geslaagde rebranding voor dé specialist in poederlakinstallaties

blank

INDIGI

Hoe verbind je klassieke engineering met de digitale wereld?

blank

Seghers Koffiebranders

Gebrand op goeie communicatie, zin in een koffie vol smaak

blank

Keulen Zingem

(st)rijd mee tegen mucoviscidose

blank

Vandapower

Hoe de marketing van industriële batterijonderdelen opladen?

contact

Meer weten? Afspraak maken?
Contacteer ons gerust. We helpen u graag verder.

blank

Koen

koen@bddb.be

0484 75 79 74