aanpak

Uw marketing moet resultaten opleveren.  We maximaliseren de impact door te werken in 4 stappen.

stap 1: analyse

doelgroepanalyse         strategische workshops
concurrentie-analyse         marktonderzoek

Wie is uw klant? Wat wil hij/zij bereiken? Hoe kunnen we hem/haar bereiken? Waar is hij/zij gevoelig voor?

Tijdens strategische workshops brengen we samen uw doelgroep(en) in kaart en bekijken we hoe hen te bereiken.

Waar blinken uw concurrenten in uit? Hoe maakt u het verschil? Wat kunnen we leren van andere bedrijven? We voeren een diepgaande concurrentie-analyse uit en analyseren andere relevante organisaties.

Weten we voldoende? Indien nodig vullen we aan met gerichte marktonderzoeken.

stap 2: strategie & plan

strategische inhoudsbepaling         strategische copywriting
visibiliteitsmap         brain candy         plan van aanpak        blueprint communicatiekanalen         …

Gebaseerd op de analyse ontwikkelen we uw strategie en stellen we een plan op, rekening houdend met uw mogelijkheden, zowel financieel als menselijk.

Wie moeten we bereiken – wat willen we dat ze weten – wanneer communiceren we – hoe bereiken we hen het best?

Ook de blueprint van de communicatiekanalen wordt ontwikkeld. Dit is een duidelijk overzicht waarin de verschillende communicatietools en hun onderlinge verbanden in kaart worden gebracht. Een belangrijk hulpmiddel bij de verdere implementatie.

stap 3: implementatie

tekst         hoofdvisual        logo & huisstijl         website         brochure         flyer         social media         PR         …

Pas na het ontwikkelen van de strategie en bijhorende communicatie-architectuur gaan we over tot de implementatie.

We vertalen de strategie naar tekst en beeld en gieten die vervolgens in de vastgelegde communicatietools, zoals websites, brochures, advertenties, online advertising, beursstanden, direct mailing, enz.
Ook hier passen principes uit wetenschappelijk onderzoek toe om de effectiviteit van uw communicatie te verhogen.

Indien u zelf de implementatie wenst uit te voeren, begeleiden we u graag a.d.h.v. periodieke meetings, het opstellen van een concreet implementatieplan, enz.

stap 4: optimalisatie & begeleiding

periodieke meetings        Google Analytics         evaluatie         finetuning         peilingen         …

Tijdens periodieke meetings meten, analyseren en evalueren we de verschillende tools en campagnes. We sturen bij en optimaliseren waar nodig. Zo maximaliseren we uw marketing ROI.

meten > analyseren > evalueren > optimaliseren

. . .

cases

ESTEE Coating Solutions

Geslaagde rebranding voor dé specialist in poederlakinstallaties

INDIGI

Hoe verbind je klassieke engineering met de digitale wereld?

Seghers Koffiebranders

Gebrand op goeie communicatie, zin in een koffie vol smaak

Keulen Zingem

(st)rijd mee tegen mucoviscidose

Vandapower

Hoe de marketing van industriële batterijonderdelen opladen?

contact

Meer weten? Afspraak maken?
Contacteer ons gerust. We helpen u graag verder.

Koen

koen@bddb.be

0484 75 79 74

4 + 12 =