Een blog vol honingsnoepjes voor /over ons brein.

Trust boosters voor je webshop

Trust boosters voor je webshop

Studies tonen aan dat vertrouwen een essentiële rol speelt in het succes van webshops. Online shoppers willen immers zekerheid.

Evidence-based werkwijze

Evidence-based werkwijze

Wat betekent een “evidence-based” werkwijze precies? Dat ontdek je hier a.d.h.v. een concreet voorbeeld.

Belang van pauze

Belang van pauze

Korte onderbrekingen zijn essentieel voor je rendement en dat van je collega’s.

Brainstorming 2.0

Brainstorming 2.0

Met deze eenvoudige upgrade zorg je voor een maximale output van je brainstorm-sessie.

Framing effect

Framing effect

De manier waarop je een keuze formuleert, heeft een grote impact op de uitkomst. Hoe je dit vertaalt naar marketing & sales lees je hier.

Afkeer van verlies

Afkeer van verlies

Verhoog de impact van je communicatie door in te spelen op onze afkeer van verlies. Hoe? Dat ontdek je hier.

Halo effect

Halo effect

Hoe vergroot je de kracht van je merk zonder elk product in the picture te plaatsen? Het halo-effect helpt je op weg.

Belang van eenvoud

Belang van eenvoud

Ons brein is erg complex, maar houdt van eenvoudige boodschappen. Hier rekening mee houden is essentieel.

Social proof

Social proof

Mensen vertrouwen op het gedrag van anderen. Hoe social proof hier handig op in speelt, lees je in dit artikel.

Focusgroepen: praktisch

Focusgroepen: praktisch

Een focusgroep kan van goudwaarde zijn voor je organisatie. Maar hoe gaat zo’n groep concreet in zijn werk?

Zeigarnik in marketing

Zeigarnik in marketing

Ons brein is erg gevoelig voor onvoltooide taken. Hoe je hiermee je klantenbinding kan versterken, ontdek je hier.

Brainstorm risico’s

Brainstorm risico’s

Brainstorming is een bekende, veelgebruikte techniek. Maar ken je ook het grootste gevaar ervan?

Waarom focusgroepen?

Waarom focusgroepen?

Waarom focusgroepen van onschatbare waarde kunnen zijn voor je organisatie ontdek je hier

Nudging

Nudging

Een “nudge” kan je zien als een duwtje in de goede richting. De toepassingen van nudging in marketing & sales zijn eindeloos.

8 + 12 =