blog

Bij BDDB blijven we nieuwsgierig. Onze boekenkast staat dan ook vol wetenschappelijke boeken over de wondere wereld van ons brein.

Benieuwd? We delen onze kennis graag met u in een inspiratiesessie en lichten hier alvast een tipje van de sluier.

Marketing & communicatie

afkeer van verlies

afkeer van verlies

Verhoog de impact van je communicatie door in te spelen op onze afkeer van verlies. Hoe? Dat ontdek je hier.

halo effect

halo effect

Hoe vergroot je de kracht van je merk zonder elk product in the picture te plaatsen? Het halo-effect helpt je op weg.

belang van eenvoud

belang van eenvoud

Ons brein is erg complex, maar houdt van eenvoudige boodschappen. Hier rekening mee houden is essentieel.

social proof

social proof

Mensen vertrouwen op het gedrag van anderen. Hoe social proof hier handig op in speelt, lees je in dit artikel.

focusgroepen: praktisch

focusgroepen: praktisch

Een focusgroep kan van goudwaarde zijn voor je organisatie. Maar hoe gaat zo’n groep concreet in zijn werk?

Zeigarnik in marketing

Zeigarnik in marketing

Ons brein is erg gevoelig voor onvoltooide taken. Hoe je hiermee je klantenbinding kan versterken, ontdek je hier.

heuristieken & marketing

heuristieken & marketing

Ons brein gebruikt continu ezelsbruggetjes. Meestal helpen die, maar vaak zorgen ze ook voor foute keuzes.

waarom focusgroepen?

waarom focusgroepen?

Waarom focusgroepen van onschatbare waarde kunnen zijn voor je organisatie ontdek je hier

nudging

nudging

Een “nudge” kan je zien als een duwtje in de goede richting. De toepassingen van nudging in marketing zijn eindeloos.

Management coaching