Brain
candy
Een blog vol honingsnoepjes voor /over ons brein.
Bij BDDB blijven we nieuwsgierig. Onze boekenkast staat dan ook vol wetenschappelijke boeken over de wondere wereld van ons brein.
Benieuwd? We delen onze kennis graag met u in een inspiratiesessie en lichten hier alvast een tipje van de sluier.
Trust boosters voor je webshop
Studies tonen aan dat vertrouwen een essentiële rol speelt in het succes van webshops. Online shoppers willen immers zekerheid.
4 lessen dankzij eye-tracking
Over de jaren heen hebben eye-tracking studies heel wat verrassende inzichten onthuld
Evidence-based werkwijze
Wat betekent een “evidence-based” werkwijze precies? Dat ontdek je hier a.d.h.v. een concreet voorbeeld.
Belang van pauze
Korte onderbrekingen zijn essentieel voor je rendement en dat van je collega’s.
Brainstorming 2.0
Met deze eenvoudige upgrade zorg je voor een maximale output van je brainstorm-sessie.
Framing effect
De manier waarop je een keuze formuleert, heeft een grote impact op de uitkomst. Hoe je dit vertaalt naar marketing & sales lees je hier.
Diepte-interview of focusgroep?
Diepte-interview of focusgroep? Dit zijn de verschillen en de voor- en nadelen van elke methode.
Afkeer van verlies
Verhoog de impact van je communicatie door in te spelen op onze afkeer van verlies. Hoe? Dat ontdek je hier.
Halo effect
Hoe vergroot je de kracht van je merk zonder elk product in the picture te plaatsen? Het halo-effect helpt je op weg.
Belang van eenvoud
Ons brein is erg complex, maar houdt van eenvoudige boodschappen. Hier rekening mee houden is essentieel.
Social proof
Mensen vertrouwen op het gedrag van anderen. Hoe social proof hier handig op in speelt, lees je in dit artikel.
Focusgroepen: praktisch
Een focusgroep kan van goudwaarde zijn voor je organisatie. Maar hoe gaat zo’n groep concreet in zijn werk?
Zeigarnik in marketing
Ons brein is erg gevoelig voor onvoltooide taken. Hoe je hiermee je klantenbinding kan versterken, ontdek je hier.
Heuristieken in marketing & sales
Ons brein gebruikt continu ezelsbruggetjes. Meestal helpen die, maar vaak zorgen ze ook voor foute keuzes.
Brainstorm risico’s
Brainstorming is een bekende, veelgebruikte techniek. Maar ken je ook het grootste gevaar ervan?
Waarom focusgroepen?
Waarom focusgroepen van onschatbare waarde kunnen zijn voor je organisatie ontdek je hier
Nudging
Een “nudge” kan je zien als een duwtje in de goede richting. De toepassingen van nudging in marketing & sales zijn eindeloos.
Neem
contact op
Meer weten? Even kennis maken?
Contacteer ons gerust. We helpen u graag verder.
@bddb.be