Afkeer van verlies

Verhoog de impact van je communicatie door in te spelen op onze afkeer van verlies. Van kleine tips & tricks tot de algemene boodschap, je hebt veel te winnen.

→ Read: 4 min

door Koen De Brouwer   |   Laatste update: 15/04/2021

Wat is het precies?

Het is je misschien nog niet opgevallen, maar onze afkeer van verlies wordt door heel veel bedrijven gebruikt. Hieronder enkele voorbeelden.

Hoe gebruik je verliesaversie in marketing?

Houdbaarheidstermijn

Bied je een korting aan? Plak er een houdbaarheidstermijn op. -30%, aanbod eindigt binnen 23 dagen, 24min.

Gratis proefperiode

Daarnaast kan je onze afkeer van verlies ook perfect linken aan het endownment effect – het feit dat we een product dat we bezitten hoger inschatten dan hetzelfde product dat we niet bezitten.
Bied daarom bv. een gratis proefperiode aan. Eens je klant je product in zijn/haar bezit heeft, zal het voor hem/haar moeilijker zijn om het los te laten, wat de kans op aankoop verhoogt.

Wil je impact? Communiceer de oplossingen die je biedt voor problemen bij je klanten

Juiste boodschap

Welke boodschap communiceer je naar je doelgroep(en)?
Wil je impact? Net omdat we meer wakker liggen van een verlies, speel je best in op de oplossingen die je biedt op (potentiële) problemen bij je doelgroep(en).

Afkeer van verlies, ook te gebruik in mijn marketing?

Over Koen De Brouwer

Koen is al zijn hele leven lang gepassioneerd door hoe ons brein ons beïnvloedt en gelooft rotsvast in de combinatie van praktijkervaring met wat de wetenschap ons leert.
Hij licht hier graag een tip van de sluier op.

koen@bddb.be
0484 75 79 74