Afkeer van verlies

homeMarketing & communicatieafkeer van verlies

Verhoog de impact van je communicatie door in te spelen op onze afkeer van verlies. Van kleine tips & tricks tot de algemene boodschap, je hebt veel te winnen.

→ Read: 4 min

door Koen De Brouwer   |   28/02/2020

afkeer van verlies

Het is je misschien nog niet opgevallen, maar onze afkeer van verlies wordt door heel veel bedrijven gebruikt. Hieronder enkele voorbeelden.

Hoe gebruik je verliesaversie in marketing?

Houdbaarheidstermijn

Bied je een korting aan? Plak er een houdbaarheidstermijn op. -30%, aanbod eindigt binnen 23 dagen, 24min.

blank
blank

Gratis proefperiode

Daarnaast kan je onze afkeer van verlies ook perfect linken aan het endownment effect – het feit dat we een product dat we bezitten hoger inschatten dan hetzelfde product dat we niet bezitten.
Bied daarom bv. een gratis proefperiode aan. Eens je klant je product in zijn/haar bezit heeft, zal het voor hem/haar moeilijker zijn om het los te laten, wat de kans op aankoop verhoogt.

Wil je impact? Speel in op de oplossingen die je biedt op problemen bij je klanten.

Juiste boodschap

Welke boodschap communiceer je naar je doelgroep(en)?
Wil je impact? Net omdat we meer wakker liggen van een verlies, speel je best in op de oplossingen die je biedt op (potentiële) problemen bij je doelgroep(en).

Afkeer van verlies, ook te gebruik in mijn marketing?

blank
Over Koen De Brouwer

Koen is al zijn hele leven lang gepassioneerd door hoe ons brein ons beïnvloedt en gelooft rotsvast in de combinatie van praktijkervaring met wat de wetenschap ons leert.
Hij licht hier graag een tip van de sluier op.

koen@bddb.be
0484 75 79 74

verwante artikels

halo effect

halo effect

Hoe vergroot je de kracht van je merk zonder elk product in the picture te plaatsen? Het halo-effect helpt je op weg.

Lees meer
blank

BDDB
Marketing & communicatie

Bij BDDB ontwikkelen en implementeren we marketingoplossingen op maat. We combineren onze ruime praktijkervaring met wetenschappelijke principes om te komen tot blijvende en maximale resultaten.

 

››   Strategische mindset
››   Wetenschappelijk onderbouwd
››   Resultaatgerichte aanpak
››   Hands-on

contact

marketing communicatie advies - BDDB Koen De Brouwer

Koen

koen@bddb.be

0484 75 79 74

Meer weten? Afspraak maken?
Contacteer ons gerust. We helpen u graag verder.

12 + 1 =