Trust boosters voor je webshop
door Koen De Brouwer | Laatste update: 21/03/2023
– Leestijd: 5 min –
Bouw vertrouwen in
Gelukkig zijn er heel wat manieren om vertrouwen uit te stralen. Ze allemaal bespreken is te ambitieus voor één artikel, dat laten we over aan onze workshops. Hier gaan we alvast in op hoe zelfs enkele kleine aanpassingen aan je buttons meer vertrouwen en zekerheid opwekken.
Buttons moeten verduidelijken
Zo is “In winkelmandje” hieronder veel duidelijker dan “Bevestigen”. Deze laatste kan immers je klant het gevoel geven dat hij/zij door te klikken de aankoop betaalt.
vs
Volgende stap
Een button die verduidelijkt is een stap in de goede richting. Om extra zekerheid in te bouwen, ga je best nog een stap verder met de verduidelijking, bv. via:
- 1) verzachtende teksten: Deze nemen eventuele onzekerheden weg door de volgende stap toe te lichten, extra informatie te geven, enz.
Voorbeeld verzachtende tekst op Bol.com
- 2) een progress bar. Deze geeft een globaler beeld en toont alle stappen van het proces, inclusief de voortgang.
Voorbeeld progress bar
Veilige betaling
Online shoppers willen zeker zijn dat de betaling veilig verloopt. Ook hier bestaan verschillende manieren om het gevoel van een veilige betaling op te wekken. Eén daarvan is het toevoegen van een icoontje dat veiligheid uitstraalt:
vs
vs
SSL – Secure Payment
Online shoppers willen niet voor verrassingen komen te staan.
Pro tip
Gebruik zo veel mogelijk trust boosters om eventuele onzekerheden bij je klanten weg te nemen.
Next steps
Het wegnemen van eventuele onzekerheden bij je shoppers is een combinatie van factoren. Enkel je buttons aanpassen is niet voldoende. Er zijn tal van trust boosters waar je als webshop handig gebruik kan van maken. Social proof bijvoorbeeld (zie vorig artikel) is er daar één van. In onze workshop ontdek je ze allemaal, én tonen we je onmiddellijk hoe je deze kan toepassen om van je webshop een vertrouwd platform te maken.
WORKSHOP
Neuromarketing voor webshops
Krijg op een interactieve manier inzicht in de wetenschap achter webshops, incl. heel wat praktijkvoorbeelden en best practices.
Meer weten?
- Optimale UX (User Experience)
- Optimaal omgaan met breed aanbod
- Sales boosters & cross-selling
- Webshop trust boosters & onzekerheid
- Kom je te weten in de workshop
- Kom je te weten in de workshop
- Kom je te weten in de workshop
- Buttons you can trust ← dit artikel
- Social proof
- Kom je te weten in de workshop
- Promoties & prijzen met impact
- Webshop e-mails