Evidence-based werkwijze

Scroll down
Evidence-
based
marketing

Wetenschappelijke literatuur

Lees meer

Data-analyses

Lees meer

Marktonderzoek

Lees meer

De wetenschappelijke literatuur is een immense bron van bewezen technieken, principes en tips & tricks

4 lessen dankzij eye-tracking

Over de jaren heen hebben eye-tracking studies heel wat verrassende inzichten onthuld

Framing effect

De manier waarop je een keuze formuleert, heeft een grote impact op de uitkomst. Hoe je dit vertaalt naar marketing & sales lees je hier.

Afkeer van verlies

Verhoog de impact van je communicatie door in te spelen op onze afkeer van verlies. Hoe? Dat ontdek je hier.

Halo effect

Hoe vergroot je de kracht van je merk zonder elk product in the picture te plaatsen? Het halo-effect helpt je op weg.

Belang van eenvoud

Ons brein is erg complex, maar houdt van eenvoudige boodschappen. Hier rekening mee houden is essentieel.

Social proof

Mensen vertrouwen op het gedrag van anderen. Hoe social proof hier handig op in speelt, lees je in dit artikel.

Zeigarnik in marketing

Ons brein is erg gevoelig voor onvoltooide taken. Hoe je hiermee je klantenbinding kan versterken, ontdek je hier.

Heuristieken in marketing & sales

Ons brein gebruikt continu ezelsbruggetjes. Meestal helpen die, maar vaak zorgen ze ook voor foute keuzes.

Nudging

Een “nudge” kan je zien als een duwtje in de goede richting. De toepassingen van nudging in marketing & sales zijn eindeloos.

Voorbeeld eye-tracking studie (meer info)

Marketing without research is like a ship without a compass.

Diepte-interview of focusgroep?

Diepte-interview of focusgroep? Dit zijn de verschillen en de voor- en nadelen van elke methode.

Focusgroepen: praktisch

Een focusgroep kan van goudwaarde zijn voor je organisatie. Maar hoe gaat zo’n groep concreet in zijn werk?

Waarom focusgroepen?

Waarom focusgroepen van onschatbare waarde kunnen zijn voor je organisatie ontdek je hier