Hoe wordt de opleiding aangepast aan ons bedrijf en doelgroep?
Elke doelgroep is anders, elk bedrijf heeft zijn eigen werkwijze en identiteit.
Als eerste stap gaan we daarom in één of meerdere voorbereidende meetings na wat de specifieke noden en verwachtingen zijn van uw sales-mensen en management.
Daarnaast lopen we – indien nodig – een dag mee met één of meerdere sales medewerkers.
Vervolgens passen we de opleiding aan zodat deze er perfect aan beantwoordt.
Zijn de opleidingen interactief?
Ja. Elke opleiding is sowieso interactief. Je kan de opleiding ook zien als een sales-workshop rond een specifieke thema. Deelnemers nemen m.a.w. actief mee.
In de opleidingen leggen we niet alleen de brug tussen wetenschap en sales. Via interactie met de deelnemers vertalen we dit ook naar zaken die de deelnemers onmiddellijk kunnen toepassen in hun dagdagelijkse sales-job.
Wat betekent een evidence-based opleiding?
Kort samengevat: een evidence-based opleiding is niet gebaseerd op buikgevoel of zwarte magie, maar wel op zaken met een bewezen staat van dienst.
Bij sales-opleidingen gaat het dan voornamelijk om 1) wetenschappelijk onderzoek, 2) marktonderzoek en (3) objectieve resultaten.
Meer informatie vind je in ons artikel over de evidence-based werkwijze.
Komen de opleidingen in aanmerking voor een subsidie?
Ja. Als Vlaamse KMO kunt u tot 30% financiële steun krijgen voor deze opleiding (en alle andere opleidingen van BDDB) indien aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Meer informatie vindt u op onze pagina over de subsidiemaatregel van de KMO-Portefeuille.
Zijn de opleidingen theoretisch of academisch?
Nee, zeker en vast niet. Integendeel zelfs. Elke opleiding is wetenschappelijk onderbouwd, maar tegelijk volledig gericht op de dagdagelijkse beoefening van sales.
In elke opleiding krijgen de deelnemers realistische, jobgerelateerde principes, technieken en voorbeelden voorgeschoteld.
Moeten deelnemers zich voorbereiden?
Nee, deelnemers hoeven zich niet voor te bereiden. Wel vragen we energie en interactie van de deelnemers tijdens de opleidingen.
Hoeveel deelnemers kunnen deelnemen per opleiding?
Elke opleiding bevat best tussen 6 en 12 deelnemers.
Het aantal deelnemers is sowieso één van de zaken die we bespreken tijdens de voorbereiding van de opleidingen.
Doet de volgorde van de opleidingen er toe?
Ja en nee. Sommige opleidingen zijn gelinkt aan andere. In dat gevoel doet de volgorde er wel toe.
De concrete volgorde van de workshops bespreken we sowieso tijdens de voorbereiding.
Kunnen we een opleiding op maat bestellen?
Opleidingen omtrent een bepaald (niet vermeld) thema kunnen zeker, maar dit hangt uiteraard af van in welke mate er een wetenschappelijke basis voor is te vinden. Contacteer ons gerust om dit even te bespreken.
Al onze bestaande opleidingen worden sowieso aangepast aan uw noden, doelgroepen, enz.
Moeten we elke opleiding organiseren?
Helemaal niet. U bepaalt volledig zelf zelf welke sales-opleidingen relevant zijn. Veel is immers afhankelijk van de noden van uw sales-team. Een aanpassing van het programma gebeurt in onderling overleg, waarbij wij een adviserende rol spelen in wat voor uw sales belangrijk is.
Kunnen de opleidingen in meerdere talen?
Eenzelfde opleiding tegelijkertijd in meerdere talen raden we af.
Wel kan elke opleiding in zowel het Nederlands, Frans of Engels gegeven worden.
Hoe zijn onze sales opleidingen
anders?
" We combineren de belangrijkste inzichten uit wetenschappelijk onderzoek met uw én onze praktijkervaring.
Evidence-based
We gebruiken de belangrijkste inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en combineren deze met uw én onze praktijkervaring.
Gericht op dagdagelijks gebruik
Onmiddellijk toepasbaar
Aanbod
sales opleidingen
In de opleidingen leggen we niet alleen de brug tussen wetenschap en sales, we maken ook steeds onmiddellijk de vertaalslag naar de dagdagelijkse uitoefening van sales.
We houden sowieso een intakegesprek zodat de opleidingen perfect kunnen inspelen op uw noden en doelgroepen.
De perfecte eerste indruk
Geloofwaardigheid vergroten
Zo creëer je vertrouwen
Klantvriendelijkheid
Actief luisteren
Moeilijk nieuws brengen
Efficiënt time management
Communiceer met impact
Herhaling: hoe en waarom
Kwaliteitsperceptie
Prijszetting
Neuromarketing in webshops
Brain candy
Hoe analyseer je concurrenten?
Ontvang als KMO tot
30% financiële steun
Bij BDDB zijn we gecertificeerd als erkende dienstverlener van de Vlaamse Overheid (KMO-Portefeuille). Als KMO kunt u hierdoor tot 30% financiële steun krijgen voor advies & opleidingen indien aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Zij gingen je o.a. voor
Neem
contact op
Meer weten? Even kennis maken?
Contacteer ons gerust. We helpen u graag verder.
@bddb.be