Elke sales-opleiding is gebouwd rond wetenschappelijk onderbouwde principes en tips & tricks bij essentiële onderdelen van het sales-proces.

Snel naar:
Eerste indruk
→ De perfecte eerste indruk
Geloofwaardigheid
→ Geloofwaardig overkomen
Vertrouwen
→ Zo creëer je vertrouwen
Klantvriendelijkheid
→ Omgaan met je klant
Actief luisteren
→ Leer actief luisteren naar je klant
Moeilijk nieuws brengen
→ Hoe breng je moeilijk nieuws?
Kwaliteitsperceptie
→ Zo kom je kwalitatief over
Impact
→ Communiceer met impact
Time management
→ Efficiënt time management
Concurrentie
→ Hoe analyseer je concurrenten?
De kracht van herhaling
→ Hoe & waarom?
Prijszetting
→ Bepaal de juiste prijs
Webshops
→ Neuromarketing in webshops
Brain candy
→ Honing voor ons brein

Opleiding – Eerste indruk

Inhoud:
Een goede (juiste) eerste indruk is erg belangrijk. In de opleiding “Eerste indruk” krijgen deelnemers op een interactieve manier inzicht in de wetenschap achter de eerste indruk en leren ze dit onmiddellijk toe te passen in de praktijk.

  • Hoe belangrijk is een eerste indruk nu?
  • Hoe geef ik een goede eerste indruk?
  • Hoe wapen ik me tegen een eerste indruk?
  • Hoe counter ik een mindere eerste indruk?

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Geloofwaardigheid

Inhoud:
Het is cruciaal dat je klant gelooft wat je zegt. Zonder geloofwaardigheid hebben je argumenten immers weinig waarde. Naast objectieve feiten bestaat geloofwaardigheid voor een deel uit perceptie. Hoe geloofwaardiger je overkomt, hoe meer gewicht je in de schaal kan leggen.

In de opleiding “Geloofwaardigheid” krijgen deelnemers inzicht in de wetenschap achter geloofwaardigheid. Zowel de objectieve geloofwaardigheid als de perceptie ervan komen aan bod. Deelnemers leren op een interactieve manier hoe geloofwaardiger over te komen:

  • Welk type argumenten zijn het meest geloofwaardig?
  • Welke lichaamstaal bevordert je geloofwaardigheid?
  • Hoe bouw je een credibility matrix?
  • Hoe ga je om met tegenargumenten?
  • Valkuilen & caveats
  • Tips & tricks uit de literatuur

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Zo schep je vertrouwen

Inhoud:
Creëer vertrouwen en straal het uit.
Vertrouwen is een essentieel onderdeel van sales. We kopen immers van mensen (en organisaties) die we vertrouwen. Maar hoe creëer je nu een vertrouwensrelatie met je klant? In deze opleiding overlopen we heel wat wetenschappelijk onderbouwde “trust boosters” incl. voorbeelden uit de praktijk. Vervolgens helpen we deelnemers deze onmiddellijk te vertalen naar de dagdagelijkse beoefening van hun job.

  • Trust boosters – persoonlijk
  • Trust boosters – product
  • Trust boosters – bedrijf
  • Perceptie vs realiteit
  • Tips & tricks uit de literatuur

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Klantvriendelijkheid

Inhoud:
In de opleiding klantvriendelijkheid leren deelnemers klantvriendelijk omgaan met de klant. We bespreken heel wat tips & tricks via verschillende invalshoeken uit de wetenschappelijke literatuur. Deelnemers leren o.a.:

  • Hoe begroet je klanten?
  • Hoe sta je klanten te woord wanneer ze naar je toe komen met vragen of klachten?
  • Hoe help je klanten met iets dat op korte termijn moet opgelost worden?
  • Hoe blijf je ook bij moeilijke gesprekken klantvriendelijk?
  • Hoe geef je eventuele fouten toe? En hoe ga je hier als bedrijf mee om?
  • Hoe zeg je nee?
  • Hoe kom je als bedrijf klantvriendelijker over?
  • Hoe ga je om met klachten en negatieve feedback?

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Actief luisteren

Inhoud:
Klanten kopen geen producten of diensten, ze kopen oplossingen. Wat die oplossing precies is, verschilt vaak van klant tot klant. Het is daarom erg belangrijk om te achterhalen wat die oplossing precies is.
In de opleiding “actief luisteren” leren deelnemers hoe een open gesprek te voeren met de klant., hoe de juiste vragen te stellen en hoe vervolgens daarop in te spelen, enz.

  • Hoe voer je een open gesprek met je klant?
  • Hoe stel je de juiste vragen?
  • Hoe speel je in op de antwoorden?
  • Hoe stel je een klant op zijn / haar gemak?
  • Valkuilen & caveats
  • Tips & tricks uit de literatuur

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Moeilijk nieuws brengen

Inhoud:
Niemand brengt graag moeilijk nieuws. In deze opleiding krijgen deelnemers op een interactieve manier inzicht in de wetenschap achter het brengen van moeilijk nieuws en leren ze dit onmiddellijk toe te passen in de praktijk.

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Kwaliteitsperceptie

Inhoud:
Hoe schat je klant de kwaliteit van je product of dienst in? Wat bepaalt die inschatting? Hoe verhoudt die zich tegenover je concurrenten? Een juiste kwaliteitsperceptie is erg belangrijk. In de opleiding “Kwaliteitsperceptie” krijgen deelnemers op een interactieve manier inzicht in de wetenschap achter kwaliteitsperceptie en leren ze dit onmiddellijk toe te passen in de praktijk.

  • Kwaliteit boosters – persoonlijk
  • Kwaliteit boosters – product
  • Kwaliteit boosters – bedrijf
  • Perceptie vs realiteit
  • Praktijkvoorbeelden & best practices
  • Link met herhaling
  • Tips & tricks uit de literatuur

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Impact

Inhoud:

  • Hoe speel je in op de concurrentie?
  • WIIFM
  • Hoe stel je de juiste vragen?
  • Hoe blijf je relevant?
  • Tips & tricks uit de literatuur

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Time management

Inhoud:
Tijd is een kostbaar goed. In de opleiding “Time management” leren deelnemers resultaatgerichter én efficiënter werken a.d.h.v. tal van wetenschappelijk onderbouwde inzichten en technieken.

  • Productiviteit boosters
  • Resultaatgerichter en efficiënter werken
  • Hoe stel ik prioriteiten?
  • Time management matrix
  • Beschikbaar blijven voor klant vs kilometers maken
  • Perceptie vs realiteit
  • Tips & tricks uit de literatuur

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Concurrentie-analyse

Inhoud:
Hoe goed ken je je concurrenten? Bekijk je hen vanuit meerdere invalshoeken? Speel je hier correct op in? Bij aankoop van een product of dienst komt er meestal veel meer bij kijken dan bv louter de prijs. In deze opleiding leren deelnemers concurrenten te analyseren via verschillende invalshoeken en vervolgens erop in te spelen in hun verkoopaanpak. Deelnemers leren o.a. volgende zaken:

  • Op welke manier speel je in op de sterke punten van je concurrenten?
  • Hoe speel je de minder sterke punten van je concurrenten uit?
  • Op welke manier hou je rekening met de visuele identiteit van je concurrenten?
  • Op welke manier gebruik je de prijszetting van je concurrenten?

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Herhaling

Inhoud:

  • Herhaling en impact op ons geheugen
  • Link met vertrouwen
  • Link met geloofwaardigheid
  • Link met kwaliteitsperceptie
  • Wat is de juiste herhaling?

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Prijszetting

Inhoud:
In de opleiding “Prijszetting” krijgen deelnemers op een interactieve manier inzicht in de wetenschap achter het zetten van prijzen, incl. welke types aanbiedingen en kortingen de grootste impact hebben.

  • Hoe bepaal je de juiste prijs?
  • Wat zijn de verschillende prijszettingsstrategieën?
  • Hoe maak je je prijszetting geloofwaardig en aantrekkelijk?
  • Welke kortingen en aanbiedingen hebben de grootste impact?
  • In welke mate hou je rekening met je concurrenten?
  • Wat is de impact van prijszetting op kwaliteitsperceptie?
  • Wat is prijselasticiteit en hoe kan je het gebruiken?
  • Tips & tricks uit de literatuur

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Neuromarketing in webshops

Inhoud:
Het succes van je webshop is nauw verbonden met de manier waarop je jouw producten aanbiedt. Zit de algemene gebruikservaring goed? Creëer je voldoende vertrouwen? Is alles duidelijk? Gebruik je geautomatiseerde sales boosters? Welke aanbiedingen hebben de grootste impact?

In de opleiding “Neuromarketing in webshops” krijgen deelnemers op een interactieve manier inzicht in de wetenschap achter webshops, incl. heel wat praktijkvoorbeelden en best practices, en leren ze dit onmiddellijk toe te passen in de praktijk.

 

  • Optimale UX (User Experience) – relevante effecten uit de psychologie
  • Hoe creëer je online vertrouwen?
  • Welke kortingen, aanbiedingen, enz hebben de grootste impact?
  • Hoe verliesaversie optimaal toepassen?
  • Geautomatiseerde sales boosters & cross selling
  • Hoe optimaal omgaan met een breed aanbod
  • Praktijkvoorbeelden & best practives
  • Tips & tricks uit de literatuur

 

Voor wie? Beheerders van webshops, marketing verantwoordelijken, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Opleiding – Brain candy

Inhoud:
Ja, ons brein is wel degelijk gevoeliger voor bepaalde zaken dan voor andere. Sterker nog, er zijn heel onbewuste processen die een bijzonder grote impact hebben op ons gedrag. Zelfs zonder dat we het zelf beseffen!
Hoe je daar als sales-team of sales-medewerkers optimaal gebruik van maakt, leer je in deze interactieve opleiding. We bespreken verschillende psychologische effecten die gerust als honing voor ons brein mogen gezien worden. Vervolgens maken we onmiddellijk de vertaalslag naar de praktijk en bekijken we hoe deze krachtige effecten toe te passen op de sales van jouw bedrijf.

 

Voor wie? Iedereen met een functie in sales: Sales directors, internal sales, external sales, customer service, …

 

Werkvorm & methodiek:

  • Interactief
  • Aangepast aan uw doelgroep
  • Jobgerelateerd, met praktijkvoorbeelden
  • Wetenschappelijk onderbouwd, maar 100% praktijkgericht

Veelgestelde vragen

" We combineren de belangrijkste inzichten uit wetenschappelijk onderzoek met uw én onze praktijkervaring.

Evidence-based

We gebruiken de belangrijkste inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en combineren deze met uw én onze praktijkervaring.

Gericht op dagdagelijks gebruik

We baseren ons op wetenschappelijk onderzoek, maar zijn niet academisch. De opleidingen zijn 100% gericht op de dagdagelijkse beoefening van sales.

Onmiddellijk toepasbaar

Eerst denken, daarna volop doen. Tijdens de opleidingen helpen we deelnemers de theorie direct te vertalen naar de praktijk.

Elke doelgroep is anders, elk bedrijf heeft zijn eigen werkwijze en identiteit. Het is belangrijk om de opleidingen hierop af te stemmen.

Zij gingen je o.a. voor

Contact

marketing communicatie advies - BDDB Koen De Brouwer

Koen

koen@bddb.be

0484 75 79 74

8 + 4 =