Home › Sales-opleidingen ›
Aanpak
Opleidingen moeten resultaten opleveren. We maximaliseren de impact van onze evidence-based opleidingen door te werken in verschillende stappen.
intake › dag meelopen › aanpassing & finetuning › opleidingen › evaluatie & attesten
1
 Intake
Elke doelgroep is anders, elk bedrijf heeft zijn eigen werkwijze en identiteit.
Als eerste stap houden we één of meerdere voorbereidende meetings. We bespreken onder meer:
- de specifieke noden en verwachtingen van uw sales-mensen en management
- jullie werkwijzes
- jullie huidige (en toekomstige) productaanbod
- jullie doelgroep(en)
- …
We overlopen de deelnemers aan de verschillende workshops.
2
 Dag meelopen
We lopen – indien mogelijk – een dag mee met één of meerdere sales medewerkers. Het is tenslotte op de vloer dat het gebeurt.
Deze praktijkinput is vaak erg bruikbaar en wordt vervolgens meegenomen naar de finetuning van de verschillende opleidingen.
3
 Aanpassing & finetuning
Na de voorbereidende meeting(s) en de praktijkinput passen we de opleidingen aan zodat deze perfect inspelen op jullie doelgroep(en), identiteit en werkwijzes.
4
 Opleidingen
De verschillende opleidingen worden georganiseerd. De verschillende data en bijhorende locaties worden op tijd vastgelegd, steeds in samenspraak.
Elke opleiding is sowieso interactief. Je kan de opleiding ook zien als een sales-workshop rond een specifieke thema. Deelnemers nemen m.a.w. actief mee.
In de opleidingen leggen we niet alleen de brug tussen wetenschap en sales, door interactie met de deelnemers vertalen we dit ook naar zaken die uw sales-medewerkers onmiddellijk kunnen toepassen.
5
Evaluatie & attesten
Na de verschillende opleidingen zitten we in een afrondende meeting nog even samen om de verschillende opleidingen te overlopen en te evalueren.
De verschillende attesten worden overhandigd.
Meer info? Afspraak maken?
Contacteer ons gerust. We helpen u graag verder.
Veelgestelde
vragen
Hoe wordt de opleiding aangepast aan ons bedrijf en doelgroep?
Elke doelgroep is anders, elk bedrijf heeft zijn eigen werkwijze en identiteit.
Als eerste stap gaan we daarom in één of meerdere voorbereidende meetings na wat de specifieke noden en verwachtingen zijn van uw sales-mensen en management.
Daarnaast lopen we - indien mogelijk - een dag mee met één of meerdere sales medewerkers. Het is tenslotte op de vloer dat het gebeurt.
Deze praktijkinput is vaak erg bruikbaar en wordt vervolgens meegenomen naar de finetuning van de verschilende opleidingen
Vervolgens passen we de opleiding aan zodat deze perfect inspelen op jullie doelgroep(en), identiteit en werkwijzes.
Is de opleiding interactief?
Ja. Elke opleiding is sowieso interactief. Je kan de opleiding ook zien als een sales-workshop rond een specifieke thema. Deelnemers nemen m.a.w. actief mee.
In de opleidingen leggen we niet alleen de brug tussen wetenschap en sales, door interactie met de deelnemers vertalen we dit ook naar zaken die uw sales-medewerkers onmiddellijk kunnen toepassen.
Wat betekent een evidence-based opleiding?
Kort samengevat: een evidence-based opleiding is niet gebaseerd op buikgevoel of zwarte magie, maar wel op zaken met een bewezen staat van dienst.
Bij sales-opleidingen gaat het dan voornamelijk om 1) wetenschappelijk onderzoek, 2) marktonderzoek en (3) objectieve resultaten.
Meer informatie vind je in ons artikel over de evidence-based werkwijze.
Komt deze opleiding in aanmerking voor een subsidie?
Ja. Als Vlaamse KMO kunt u tot 30% financiële steun krijgen voor deze opleiding (en alle andere opleidingen van BDDB) indien aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Meer informatie vindt u op onze pagina over de subsidiemaatregel van de KMO-Portefeuille.
Neem
contact op
Meer weten? Even kennis maken?
Contacteer ons gerust. We helpen u graag verder.
@bddb.be